Fejléc netlock logo Fejléc netlock logo

Gyakori kérdések

Nézze meg látogatóink által legtöbbet feltett kérdéseket!

GYIK grafikai elem

Szűrési feltételek

Tanúsítványok visszavonása, felfüggesztése

Felfüggesztett tanúsítvánnyal nem lehet aláírni, bélyegezni, autentikálni vagy titkosítani. A felfüggesztés maximális ideje 30 naptári nap, melyet követően az Ügyfél ellenkező jelzése hiányában a tanúsítvány végleg visszavonásra kerül.

Amennyiben fennáll a veszélye, hogy tanúsítványával visszaélnek – pl. elveszett kártya, token; kitudódott aktiváló adat (PIN), illetéktelen kézbe került magánkulcs stb. esetén – tanúsítványát az ügyfélmenübe bejelentkezve a Kiadott tanúsítványok menüpont alatt az érintett tanúsítvány adatlapját megnyitva, a Tanúsítvány felfüggesztése gombra kattintva függesztheti fel. A felfüggesztett tanúsítvánnyal semmilyen művelet nem végezhető, így elkerülhető a visszaélés.

A felfüggesztés 30 napon belül visszavonható, azaz a tanúsítvány újraaktiválható. Amennyiben meggyőződött arról, hogy a visszaélés veszélye megszűnt, Ügyfélszolgálatunk egy gyors telefonos személyazonosítást követően újraaktiválja tanúsítványát. A 30 nap leteltével a tanúsítvány automatikusan és véglegesen visszavonásra kerül, innentől az újraaktiválás nem lehetséges.

Tanúsítványfelfüggesztési, -aktiválási és -visszavonási igényét Ügyfélszolgálatunknak telefonon (+36 1 437 6655 / 3-as menüpont – ebben az esetben a felfüggesztés vagy visszavonás 24 órán belül megtörténik), illetve e-mail-ben is jelezheti.

A tanúsítvány visszavonása az eredeti érvényességi időn belül érvénytelenné teszi a tanúsítványt, mellyel ezt követően nem lehet aláírni, bélyegezni, autentikálni, titkosítani vagy weboldalt hitelesíteni.

Az Ügyfélnek lehetősége van tanúsítványa érvényességi idején belül, annak visszavonását vagy felfüggesztését kérni.

Amennyiben fennáll a veszélye, hogy tanúsítványával visszaélhetnek (az Ön nevében jognyilatkozatot hitelesíthetnek), kérjük mindenképpen hívja a 06 1 437 6655 telefonszámon ügyfélszolgálatunkat vagy írjon a visszavonas@netlock.hu e-mail címre és kérje tanúsítványa visszavonását vagy felfüggesztését.

Weboldal-hitelesítő tanúsítványok esetén a felfüggesztés nem értelmezett, kérjük a fenti e-mail címre jelezze visszavonási kérését.

Tanúsítványszolgáltatással kapcsolatos információk

A minősített aláíró, bélyegző és weboldal-hitelesítő tanúsítványokhoz meghatározott felelősségvállalási érték tartozik.

A felelősségvállalási érték biztosítási eseményenként érvényesíthető (biztosítási eseménynek egy vagy több, azonos okból bekövetkezett, időben összefüggő káresemény tekinthető). Amennyiben egy adott biztosítási eseményben több Ügyfél, illetve több különböző szerződés és azokhoz tartozó tanúsítványok is érintettek, akkor a kártérítés mértéke úgy kerül meghatározásra az egyes Ügyfelekkel és szerződésekkel (tanúsítványokkal) összefüggésben, hogy az összesen kártérítés a legmagasabb felelősségvállalási értéket ne haladja meg és az adott szolgáltatáshoz, tanúsítványtípushoz tartozó felelősségvállalási érték is mindegyik esetben limitálásra kerüljön.

A NETLOCK kártérítési felelősségének fedezetéül felelősségbiztosítással rendelkezik.

A NETLOCK kizárja a felelősséget elmaradt haszonért, bevételkiesésért, költségmegtakarításért, harmadik felek tekintetében fellépő késedelmekért, vagyoni és nem vagyoni, vagy közvetett károkért, kivéve a szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősséget.

A tanúsítványokhoz kapcsolódó pénzügyi felelősségvállalásról vagy annak korlátozásáról részletesen a vonatkozó szolgáltatási szabályzatok és az ÁSZF rendelkezik, melyek az Aktuális szabályzatok menüpont alatt tölthetők le.

A szolgáltatás díja magában foglalja a tanúsítvány előállítását, kibocsátását és tárolását, valamint az ügyfélmenün keresztüli folyamatos elérhetőségét továbbá az érvényességi idő végéig az állapotszolgáltatások biztosítását. A díjak nem tartalmazzák ugyanakkor a kulcstároló eszközöket, melyek használata a minősített aláírás és bélyeg létrehozásához elengedhetetlen, de más esetekben is szükséges lehet.

A két évre meghatározott díj esetén a tanúsítvány kétéves érvényességű, az előfizetési díjat pedig egy összegben kell megfizetni. Az előfizetési időszak, azaz a tanúsítvány lejárta előtt a tanúsítvány megújításának igénylésével kezdeményezhető annak megújítása. A tanúsítványmegújítás díja megegyezik a tanúsítvány aktuális díjával.

Bővebb információk részletes árlistánkban.

  • Az aláíró és bélyegző tanúsítványok és azok kulcsai kizárólag aláíráshoz, bélyegzéshez vagy aláírás- és bélyeg ellenőrzéséhez használhatók.
  • A weboldal-hitelesítő tanúsítványok kizárólag SSL és TLS protokollon keresztül elért webszerverek azonosítására használhatók.
  • A titkosító és autentikációs tanúsítványok kizárólag a bennük foglalt céloknak megfelelően titkosításra vagy felhasználóazonosításra használhatók.

A tanúsítványok és kulcsok fentiektől eltérő alkalmazása – különösképpen bizalmi szolgáltatás nyújtásához történő felhasználásuk – tilos.

A tanúsítvány- és kulcshasználat részletes szabályait a vonatkozó szolgáltatási szabályzatok tartalmazzák, melyek az Aktuális szabályzatok menüpont alatt tölthetők le.

Tájékoztatás érintett feleknek

  • A Netlock által kiadott időbélyegzők érvényességének ellenőrzése az időbélyegzőn lévő szolgáltatói aláírás vagy bélyegző ellenőrzését jelenti.
  • Az aláírás vagy bélyegző SignedData/SigningCertificate vagy SigningCertificateV2 mezőjének signerInfo attribútuma tartalmazza az aláírás vagy bélyegző tanúsítvány azonosítóját (ESSCertID vagy ESSCertIDv2).
  • A tanúsítvány Subject/CommonName mezőjében a kiadó egyedi elnevezése szerepel, aminek tartalmaznia kell a “minősített” és az “időbélyegző” vagy “időpecsét” szavakat, illetve ezek angol megfelelőjét (“qualified”, “timestamp”); az OrganizationName mezőnek pedig a “NETLOCK Kft.” vagy “NETLOCK Ltd.” szervezetneveket kell tartalmaznia.
  • Az aláíró vagy bélyegző tanúsítványon lévő szolgáltatói aláírás vagy bélyegző a gyökér tanúsítványig ellenőrizendő, amit pedig az EU bizalmi listán lehet ellenőrizni (lásd a fentebbi pontokat).

A Netlock által kiadott tanúsítványok csak az érvényességi idejükön belül használhatók fel aláírásra vagy bélyegzésre, feltéve, hogy az állapotuk érvényes (azaz nem visszavont vagy felfüggesztett). Az ellenőrzést el kell végezni minden, a tanúsítványláncban szereplő felsőbb szintű szolgáltatói tanúsítványra egészen a gyökértanúsítványig (lásd előző pont).

A tanúsítvány állapotának érvényessége a szolgáltató visszavonási listája (lásd a tanúsítvány crlDistributionPoints mezőjét) vagy OCSP válasza (lásd a tanúsítvány authorityInfoAccess:OCSP mezőjét) segítségével ellenőrizhető. A visszavonási lista és az OCSP válasz megtalálható az aláírás vagy bélyegző adataként vagy a tanúsítvány érvényességi idejében szolgáltatótól beszerezhető a szabványos módszerekkel (lásd a Technikai információkat). A tanúsítvány érvényességi idején túl egyedi eljárás keretében lehet beszerezni.

A tanúsítvány adatai között ellenőrizni kell:

  • az alany adatait (Subject és Subject Alternative Name mezők, szervezet esetén annak nevét és egyedi azonosítóját, természetes személy esetén a nevét, email címét, weboldal esetén a domain neveket és az egyéb azonosító adatokat – lásd a vonatkozó szolgáltatási szabályzat 7.1 pontját),
  • a kulcsfelhasználási cél mezőt (Keyusage, extendedKey Usage), aminek meg kell felelni a tervezett felhasználásnak (lásd a vonatkozó szolgáltatási szabályzat 7.1.2 pontját),
  • a hitelesítési rendet, ami szerint a szolgáltató a tanúsítványt kibocsátotta (CertificatePolicies/policyIdenttifier – e szabványos azonosítók jelentését lásd a vonatkozó szolgáltatási rend 1.2.1. Hitelesítési rendek fejezetében; az azonosító alapján dönthető el, hogy a tanúsítványba foglalt nyilvános kulcs magánkulcs párja minősített vagy nem minősített aláírás vagy bélyegző készítésére alkalmas),
  • Szolgáltató bármilyen szöveges tájékoztatását, mely további megkötéseket tartalmazhat a tanúsítvány és a hozzá tartozó magánkulcs használatára vonatkozóan (CertificatePolicies/userNotice/explicitText)

Bármilyen adat nem egyértelmű volta esetén a Netlock szabályzatait kell ellenőrizni vagy Netlock ügyfélszolgálatához kell fordulni.

Az ellenőrzésnek két oldala van: az aláírás vagy bélyegző műszaki és jogi érvényességét külön kell vizsgálnunk.

Műszaki érvényesség

Az aláírás vagy bélyegző műszaki érvényességét általában egy hitelesítő, hitelességellenőrző alkalmazás segítségével állapítjuk meg. Az alkalmazás automatikusan elvégzi a műszaki ellenőrzési lépéseket, azaz megállapítja:

  • az aláírás vagy bélyegző, az ellenőrző adat (nyilvános kulcs) és az aláírt vagy bélyegzett dokumentum összetartozását;
  • hogy az ellenőrző adathoz (nyilvános kulcshoz) tartozik-e tanúsítvány;
  • hogy az ellenőrző adathoz (nyilvános kulcshoz) tartozó tanúsítvány az aláírás vagy bélyegző elhelyezésének pillanatában érvényes volt-e;
  • az ellenőrző adathoz (nyilvános kulcshoz) tartozó tanúsítványon található szolgáltatói aláírás és tanúsítványa (ún. köztes kiadói tanúsítvány) érvényességét;
  • és a köztes kiadói tanúsítványt hitelesítő legfelső szintű szolgáltatói tanúsítvány (ún. gyökértanúsítvány) érvényességét és megbízhatóságát.

A tanúsítvány aláírás vagy bélyegzés időpontjában való érvényességének megállapításához szükséges, hogy hiteles információnk legyen az aláírás vagy bélyegző elhelyezésének időpontjáról. Ennek hiányában az ellenőrzés kérdéseket vethet fel, így minden esetben az időbélyeggel ellátott aláírás vagy bélyegző a legmegbízhatóbb.

Amennyiben az időbélyegző érvényessége lejárt, az aláírás vagy bélyegzés időpontja hiteles módon nem állapítható meg. Abban az esetben azonban, ha az aláírt vagy bélyegzett dokumentum egy újabb, úgynevezett archív időbélyeggel is el lett látva az aláírás vagy bélyegző időbélyegzőjének lejárta előtt, az “megőrzi” a hitelességét az eredeti aláírásoknak, bélyegzőknek és időbélyegzőknek.

Az aláírásokhoz vagy bélyegzésekhez és időbélyegzésekhez használt kriptográfiai algoritmusok meggyengülése esetén a dokumentum hitelessége már nem biztosított. A fentiekhez hasonlóan, amennyiben az algoritmusok meggyengülése előtt a dokumentum egy erősebb algoritmussal készült archív időbélyeggel is el lett látva, az “megőrzi” a hitelességét az eredeti aláírásoknak, bélyegzőknek és időbélyegzőknek.

A hitelességnek ez a “megőrzése” az archív időbélyeg érvényességének lejártáig vagy az archív időbélyeg algoritmusának meggyengüléséig  érvényes. A hitelesség megőrzéséhez ezekben az esetekben mindig újabb archív időbélyeg szükséges.

A gyökértanúsítvány megbízhatóságát többféleképpen is ellenőrizheti az alkalmazás: vezethet saját listát a megbízható szolgáltatókról, használhatja az operációs rendszer listáját vagy ellenőrizhet az Európai Unió ún. bizalmi listáján az EU Trust List-en is.

Jogi érvényesség

Az aláírás vagy bélyegző jogi érvényességének és elfogadhatóságának megállapításához az alábbiak vizsgálata szükséges:

  • az aláírás vagy bélyegző műszaki érvényessége (lásd fentebb);
  • az aláíráshoz vagy bélyegzőhöz tartozó tanúsítványt bejegyzett bizalmi szolgáltató bocsátotta-e ki, azaz:
    • a kiadó szerepel-e az EU Trust List-en; illetve
    • a területileg illetékes bizalmi felügyelet nyilvántartásba vette-e (Magyarországon a bizalmi szolgáltatók felügyeletét az NMHH látja el, nyilvántartása ide kattintva érhető el).

A fentiek teljesülése esetén az aláírás vagy bélyegző rendelkezik joghatással, ugyanakkor az elfogadásához azt is vizsgálni kell, hogy az adott aláírás vagy bélyegző megfelel-e az az adott ügyre vonatkozó előírásnak. Amennyiben pl. egy jogszabály konkrétan minősített aláírást ír elő, akkor a nem minősített aláírás vagy bélyegző, sőt a minősített bélyegző sem fogadható el akkor sem, ha egyébként a műszaki és jogi érvényessége a fentiek szerint rendben van.

Általános információk

Az Ügyfél különösen, de nem kizárólagosan felelősséggel tartozik az alábbiakért:

  • a NETLOCK által bekért, a szolgáltatás nyújtásához szükséges adatok megadásáért és igazolásáért;
  • szükség esetén a személyazonosítási és adatellenőrzési eljárásokban való együttműködésért;
  • ellenőrzött adataiban történt változások bejelentéséért;
  • a vonatkozó szolgáltatási szabályzat és az ÁSZF megismeréséért;
  • a termékek és szolgáltatások megfelelő használatáért;
  • a NETLOCK tájékoztatásáért a szolgáltatások felhasználása kapcsán felmerülő vitás kérdésekről.

Ügyfelek jogosultak a szolgáltatási szerződésük szerinti szolgáltatások igénybevételére, az ÁSZF-nek, illetve a Szolgáltatási Szabályzatnak megfelelően, ha azok díjai határidőre megfizetésre kerültek.

A NETLOCK felelős a szabályzatai keretei között végzett szolgáltatói tevékenységekért. A NETLOCK jogosult megtagadni vagy korlátozni a szolgáltatások nyújtását Ügyfél súlyos szerződésszegése esetén.

A felek jogait és kötelezettségeit részletesen az ÁSZF és a vonatkozó szolgáltatási szabályzatok tartalmazzák, melyek az Aktuális szabályzatok menüpont alatt tölthet le.

Szolgáltatási szerződés megkötésének feltétele elsősorban:

  • az adott szolgáltatásra vonatkozó igénylés elküldése a NETLOCK részére a weboldalon megadottak szerint;
  • a NETLOCK által bekért, az adott szolgáltatás nyújtásához szükséges adatok és dokumentumok megküldése;
  • a megküldött adatok érvényessége (melyet a NETLOCK hiteles források alapján ellenőriz);
  • amennyiben szükséges, az Ügyféllel történő személyes találkozás útján végzett személyazonosítás.

A szerződéskötés feltételeit részletesen Általános Szerződési Feltételeink tartalmazzák, melyet az Aktuális szabályzatok menüpont alatt tölthet le.

Előfizető köteles az időszaki szolgáltatások és az ezek mellett igénybe vett egyéb (pl. opcionális) szolgáltatások ellenértékét, illetve egyéb megállapított díjakat (pl. adminisztrációs díj) előre, a nyilvános árlista vagy egyedi ügyfélajánlatok szerint az ÁSZF-ben foglalt módon megfizetni.

A szolgáltatási szerződés megkötésétől számított 14 napon belüli felmondás vagy elállás esetén a NETLOCK a teljes szolgáltatási díjat visszatéríti.

A NETLOCK a birtokába jutott személyes és/vagy bizalmas adatokat a hatályos jogszabályi rendelkezésekre figyelemmel és a nem nyilvános Adatkezelési szabályzatának előírásai szerint tárolja és kezeli. A NETLOCK adatkezelési nyilvántartási száma: NAIH-50145/2017.

A NETLOCK tevékenységével kapcsolatos kérdéseket, kifogásokat és panaszokat e-mailben, telefonon vagy személyesen a Szolgáltató ügyfélszolgálati irodájában fogad. Bármely vitás kérdés vagy panasz felmerülése esetén, a vita jogi útra terelése előtt az Ügyfélnek kötelessége a NETLOCK haladéktalan értesítése és teljes körű tájékoztatása az ügy minden vonatkozását érintően. A felek vitáikat mindenkor megkísérlik békés, tárgyalásos úton rendezni.

A szolgáltatásokkal kapcsolatos részletes üzleti és jogi tudnivalókat a vonatkozó szolgáltatási szabályzat 9. pontja és az ÁSZF tartalmazza, melyeket az Aktuális szabályzatok menüpont alatt tölthet le.

A NETLOCK mint minősített bizalmi szolgáltató minősített és nem minősített szinten is nyújt bizalmi szolgáltatásokat:

  • aláíró, bélyegző és weboldal-hitelesítő tanúsítványszolgáltatásunkat minősített és nem minősített szinten is nyújtjuk
  • időbélyeg szolgáltatásunk csak minősített szinten érhető el
  • titkosító, autentikációs és online (DV) SSL tanúsítványszolgáltatásunk nem tartozik az eIDAS és az Eüt. hatálya alá

Weboldalunkon a minősített és nem minősített szolgáltatások egyértelműen megkülönböztetésre kerülnek (szövegesen és ikonok segítségével vizuálisan is), így Ön mindig biztos lehet benne, hogy a szolgáltatást, amit igényel minősített vagy nem minősített bizalmi szolgáltatásként nyújtjuk.

Tanúsítványok és egyéb szolgáltatások igénylését weboldalunkon keresztül kezdeményezheti a Termékek, szolgáltatások, illetve a Megoldások menüpontok alatt elérhető aloldalakon, az adott termék, szolgáltatás vagy megoldás oldalán található Megrendelés gombra kattintással.

A szolgáltatások igénybevételének feltételei

A NETLOCK szolgáltatásai szolgáltatási szerződés megkötését követően vehetők igénybe. Abban az esetben, ha az igényelt minősített tanúsítvány személyes adatokat (is) tartalmaz, a tanúsítvány kibocsátásához a NETLOCK-nak személyes találkozó útján azonosítania kell a tanúsítványt igénylő természetes személyt. Ezen kívül hiteles adatok alapján ellenőriznie kell a tanúsítványban feltüntetésre kerülő valamennyi adatot. Amennyiben a tanúsítványban jogi személy adatai (is) feltüntetésre kerülnek, a NETLOCK-nak szintén hiteles adatok alapján kell ellenőriznie a jogi személy nevét, egyedi azonosítóját és képviselőjének személyét.

Szabályzatok és szerződéses feltételek
A NETLOCK bizalmi és nem-bizalmi szolgáltatások nyújtásának és igénybevételének részletes szabályairól és a szerződéskötés feltételeiről a NETLOCK szabályzataiban tájékozódhat.

Árak és fizetési információk
A szolgáltatások díjairól és a fizetési feltételekről a NETLOCK árlistájában tájékozódhat.

Bővebben…

2016. július 1-jétől kell alkalmazni az Európai Parlament és Tanács belső piacon történő elektronikus tranzakciókhoz kapcsolódó elektronikus azonosításról és bizalmi szolgáltatásokról, valamint az 1999/93/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 910/2014/EU Rendeletét (eIDAS-t), ami egységes keretet határoz meg az elektronikus hitelesítésre és ügyintézésre az EU területén. Ugyanettől a naptól az elektronikus hitelesítésre vonatkozó új előírásokat hazánkban az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüt.) és a hozzájuk kapcsolódó végrehajtási rendeletek tartalmazzák.

A nem-minősített (fokozott biztonságú) szolgáltatásokat 2016. július 1-jétől az új szabályozásnak megfelelően kell nyújtani, míg a minősített szolgáltatások átállása 2017. június 30-ig fog megtörténni.

A bizalmi szolgáltatások legfontosabb uniós és hazai jogi alapelvei a következők:

  • Az EU egyik tagállamában kibocsátott minősített elektronikus aláírást / bélyegzőt az összes többi tagállamban el kell ismerni minősített elektronikus aláírásként / bélyegzőként.
  • Az eIDAS szerint az Unió területén a minősített elektronikus aláírást legalább a saját kezű aláírással egyenértékűnek kell tekinteni és ez alapján kell a joghatását meghatározni, bélyegzők esetében pedig vélelmezni kell a hozzájuk kapcsolódó adatok sértetlenségét.
  • A fokozott biztonságú aláírás és bélyegző joghatását az eIDAS nemzeti hatáskörbe utalja.
  • Az okirat, melyen kiállítója minősített elektronikus aláírást vagy bélyegzőt helyezett el, teljes bizonyítékul szolgál az ellenkező bebizonyításáig.
  • A minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú bélyegző vagy aláírás ugyanolyan elbírálás alá esik, mint a minősített aláírás vagy bélyegző.
  • Nem minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú aláírás vagy bélyegző esetén a velük hitelesített elektronikus okiratban foglaltakat az ellenkező bizonyításig meg nem hamisítottnak kell tekinteni.
  • A hazai jogrendben a minősített aláírással és bélyegzővel illetve a minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú aláírással és bélyegzővel teljes bizonyító erejű okirat hozható létre.
  • Az eIDAS a weboldal-hitelesítő (SSL) tanúsítványokra is egységes európai szabályozást alkotott és bevezette a minősített és nem minősített weboldal-hitelesítő tanúsítvány fogalmát.
  • A titkosító- és autentikációs, valamint a kizárólag domain ellenőrzés alapján kiadott, a NETLOCK szolgáltatásai közt Online SSL néven megtalálható weboldal-hitelesítő tanúsítványokra vonatkozóan az új jogszabályok nem tartalmaznak rendelkezéseket.

Eszközökkel kapcsolatos ismeretek

A bármilyen okból zárolt kártyákat a NETLOCK nem oldhatja fel. A kártya zárolása esetén a NETLOCK a biztonsági feloldó PIN kódot (SO PIN) az ügyfél személyazonosítását követően átadja a kártya tulajdonosa részére. Az átadást követően a SO PIN ismeretében maga az ügyfél a kártyakezelő programban már fel tudja oldani a zárolást és tud új PIN kódot beállítani.

Az átadással egyidőben a NETLOCK a SO PIN kódot törli a saját rendszeréből, nyilvántartásából, így ismételten azt nem tudja rendelkezésre bocsátani. Az átadást követően az SO PIN kód megőrzése és biztonságos tárolása az ügyfél feladata.

Amennyiben további kérdése van a zárolt kártyájával kapcsolatosan, abban az esetben forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz.

A kártya bevizsgálása kizárólag személyesen történik a NETLOCK ügyfélszolgálatán és mindig a tanúsítvány tulajdonosának a jelenlétében előre egyeztetett időpontban. A bevizsgálás helye a NETLOCK recepciója.

A kártyavizsgálat során, tulajdonosának kell begépelnie a PIN kódját egy erre külön dedikált eszközön. Amennyiben további kérdése van a kártya bevizsgálás feltételeivel és az időpont egyeztetéssel kapcsolatosan, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz.

A NETLOCK kizárólag saját eszközeire biztosít bevizsgálást, mely a kártyára és olvasóra terjed ki, nem tartalmazza az ügyfél számítógépét vagy más szolgáltató által biztosított eszközöket.

Amennyiben a tanúsítvány tulajdonosa nem újítja meg időben a lejáró tanúsítványát, ami ennek következtében lejár, a NETLOCK nem generálhat új kulcsot az ügyfél meglévő eszközére. Ilyen esetben mindig új kártyát kell igényelnie ügyfelünknek. Az új kártya igénylés feltételeivel kapcsolatosan forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz.

E-egészségügy (EESZT)

  • A kapott pfx–kiterjesztésű fájlt az EESZT rendszerhez hozzáférést biztosító partnercég számára tegye hozzáférhetővé.
  • A kapott cer–kiterjesztésű fájlt pedig az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) részére szükséges átadni.

Az online regisztráció során automatikusan képződik egy Szolgáltatási szerződés, amelyet az Ön által megadott e-mail–címre küldünk. Amint ezt megkapja, kérjük nyomtassa ki, írja alá és az lent felsorolt dokumentumokkal együtt szkennelve, küldje vissza számunkra (minderről az e-mailben is részletesen tájékoztatjuk):

  • Aláírási címpéldány vagy aláírásminta a képviseletre jogosult személytől (vagy egyéb szervezetek esetén ennek megfelelő funkcióval rendelkező okirat, például kinevezési okirat)
  • Meghatalmazás a szervezet képviselőjétől vagy képviselőitől, amennyiben az igénylő nem a szervezet cégjegyzésére jogosult személy, vagy nem önállóan jogosult az aláírásra
  • Szolgáltatási szerződés – a kérelem beadása után automatikusan elkészítjük, és kiküldjük az Ön részére e-mailben. Kérjük, nyomtassa ki, írja alá és szkennelve küldje el számunkra.

A szervezeti adatok ellenőrzését, (pl. név, székhely, adószám) a NETLOCK hitelesítési divíziója végzi el. Amennyiben a rendelkezésre álló adatbázisban a szervezet adatait illetően nem kapunk egyértelmű eredményt, előfordulhat, hogy szükség lesz még a következő dokumentumok beküldésére is: alapító okirat/végzés/ bíróságtól kapott kivonat. Ebben az esetben munkatársunk felveszi a kapcsolatot az Igénylővel, és tájékoztatja a szükséges dokumentumok megküldéséről.

Miért van szükség a fenti dokumentumok beadására?

A hitelesítésszolgáltatónak (NETLOCK-nak) a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a felügyeleti szerve, a tanúsítványban szereplő adatokat, a tanúsítvány kibocsátása előtt a hitelesítés szolgáltatónak ellenőriznie kell.

Az autentikációs tanúsítványok közül is több típus létezik. A törvényi előírás szerint az egészségügyi szolgáltatást nyújtó szervezeteknek, orvosoknak, intézményeknek az ún. “fokozott biztonságú „C” osztályú autentikációs tanúsítvány”-ra van szüksége. Amennyiben részletesebben is érdekli, hogy pontosan mi az EESZT, mi a jogi háttere, és milyen más tanúsítványok léteznek, az alábbi linkre kattintson!

Jogszabályi háttér

2017. november 1-jétől minden közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi ellátónak (háziorvosi rendelőknek, szakellátó intézményeknek) és gyógyszertárnak használnia kell az EESZT–szolgáltatásokat.

A kiadott tanúsítvány azért kap 2 éves érvényességi időt, hogy lehetőség legyen csökkenteni az Önre háruló adminisztrációs terhet. Amennyiben az első év után úgy dönt, hogy szeretné a következő évre is meghosszabbítani a tanúsítványt, nincs szükség semmilyen adminisztratív teendőre csupán a második évi szolgáltatási díj megfizetésére.

Ez a tanúsítvány ad majd lehetőséget Önnek arra, hogy biztonságos és azonosított módon beléphessen az EESZT online rendszerébe. Tulajdonképpen a tanúsítvány egy digitális azonosítókulcs, amely ahhoz kell, hogy hozzáférjen az EESZT rendszerhez.

Az Ön által igényelt tanúsítványt e-mailben küldjük el Önnek, amelyet levélben szereplő linken keresztül lehet letölteni. A levélben két link lesz majd, kérjük mindkettőt töltse le. Egy pfx– és cer–kiterjesztésű fájlt kell majd letöltenie.

A tanúsítvány tulajdonképpen egy digitális kódsor, egy fájl, amit a számítógépre kell letöltenie. Ez a fájl azonosítja majd Önt a belépés során.

Időbélyeg-szolgáltatás

Időbélyeg-szolgáltatást, időbélyeg-díjcsomag és tanúsítványszolgáltatás-csomag keretében vagy egyedi ajánlat kérésével igényelhet az ajanlat@netlock.hu címen.

A szolgáltatási szerződés aláírását és díjfizetést követően munkatársaink rendelkezésére bocsátják a szolgáltatás elérésére szolgáló URL-t az Ön egyedi azonosítójával.

Időbélyeg-díjcsomagjaink és szolgáltatáscsomagjaink árairól, kérjük, tájékozódjon árlistánkban.

A NETLOCK minősített időbélyeg-szolgáltatása keretében minősített időbélyeg-szolgáltatás keretében az RFC 3161 Internet X.509 Public Key Infrastructure Time-Stamp Protocol szerinti időbélyegek kibocsátását biztosítja Ügyfelei számára.

Az időbélyeg hitelt érdemlően bizonyítja, hogy az időbélyegzett dokumentum az időbélyegben található időpontban az adott formájában már biztosan létezett.

NETLOCK│SIGN BUSINESS

A NETLOCK SIGN Business szolgáltatás keretében mind fokozott biztonságú, mind minősített aláíró és bélyegző tanúsítványok igényelhetők.

A fokozott biztonságú és a minősített bélyegző tanúsítványok előnye, hogy a tanúsítvány kiadásához nem szükséges személyes megjelenés, míg minősített személyes és üzleti aláíró tanúsítványok használata esetén személyes megjelenés vagy azzal egyenértékű azonosításra van szükség.

A tanúsítvány kiválasztása során egy másik szempont az is, hogy PDF dokumentumok aláírása esetén az Adobe Reader alkalmazás alapbeállításokkal is helyesen jeleníti meg a minősített tanúsítványokkal aláírt PDF dokumentumokat, míg fokozott biztonságú tanúsítványok használata esetén csak a Windows tanúsítványtár integráció Adobe Reader-ben történő bekapcsolása után jeleníti meg az ellenőrzés eredményét helyesen.


A tanúsítvány típusa szerint a következő lehetőségek elérhetők mind fokozott biztonságú, mind minősített előfizetői csomagok megrendelése esetén.

  1. Személyes aláíró tanúsítvány: a tanúsítvány tulajdonos, mint magánszemély írhat alá elektronikus dokumentumokat. Ez a tanúsítványtípus cégszerű aláírások készítésére is alkalmas, de a tanúsítvány az adott jogi személyhez tartozást nem igazolja.
  2. Üzleti aláíró tanúsítvány: a tanúsítvány tulajdonos, mint adott jogi személyhez tartozó magánszemélyként írhat alá elektronikus dokumentumokat, így az aláírásban mind a magánszemély, mind az adott szervezet adatai megtalálhatók. Ez a tanúsítványtípus cégszerű aláírások készítésére is alkalmas és a tanúsítvány az adott jogi személyhez tartozást is egyértelműen igazolja.
  3. Bélyegző tanúsítvány: egy szervezet, mint jogi személy írhat alá (bélyegezhet) elektronikus dokumentumokat. A létrejött elektronikus bélyegzők cégszerű aláírás kiváltására nem alkalmasak, de a jogi személy az adott elektronikus dokumentumot bíróság előtt is magához tartozónak ismeri el (megfelel annak, mintha papíralapon csak egy bélyegzőt tennénk a dokumentumra). Elektronikus számlázásra ez a tanúsítványtípus a legmegfelelőbb, illetve minden olyan célra, ahol a cégszerű aláírás nem előírás.

A NETLOCK SIGN Business szolgáltatás a tanúsítvány típusától (fokozott biztonságú vagy minősített) és az éves szinten aláírandó dokumentumok számától (1 000, 3 000, 5 000, 10 000) függően számos díjcsomagban elérhető, amelyek listája a következő link alatt található: https://netlock.hu/netlock-sign-business-csomag

A NETLOCK SIGN Business szolgáltatásban a következő funkciók érhetőek el:

  • Felhasználó és aláíró/bélyegző tanúsítvány igénylés/regisztráció
  • Dokumentum-feltöltés, letöltés és törlés (egyenként vagy tömegesen)
  • Dokumentumok elektronikus aláírása, bélyegzése és időbélyegzése (egyenként vagy tömegesen)
  • A rendszerben aláírt dokumentumok elektronikusaláírás-ellenőrzése
  • Felhasználói adatok és az adott felhasználó részére elérhető tanúsítványok megjelenítése
  • PDF aláíráskép profilok beállítási lehetősége
  • Adott időszakban indított aláírási tranzakciók számának a lekérdezhetősége

A NETLOCK SIGN egy egyszerű webböngészőből elérhető, a felhőben működik, így a hagyományos e-aláírás-megoldások segédeszközei nélkül – chipkártya és kártyaolvasó – platformfüggetlenül, bármilyen böngészőben (PC-n, Mac-en, okostelefonon, táblagépen), bárhol és bármikor képessé teszi Önt dokumentumok elektronikus aláírására.

A NETLOCK SIGN BUSINESS egy olyan új generációs elektronikusaláírás-szolgáltatás, mellyel Ön egy egyszerű webes felületen keresztül tud dokumentumokat elektronikusan aláírni, mindezt akár nagy számú dokumentumra egyszerre. Az így aláírt dokumentumok pontosan olyan joghatással bírnak, mintha papíron tollal írták volna alá, az Európai Unió minden országában egységesen elfogadottak.

NLToken aláíró modul

A SIGNASSIST CryptoServer-el támogatott NLToken webes aláíró modul a 910/2014/EC eIDAS rendelet által elvárt összes szabványos aláírásformátum és szint támogatására képes, e mellett pedig a Magyarországon elterjedt E-AKTA v1.5 formátum támogatás is elérhető.

ETSI TS 103 172 & EN 319 142 PAdES Baseline (PAdES-B, -T, -LT, -LTA)
ETSI TS 103 171 & EN 319 132 XAdES Baseline (XAdES-B, -T, -LT, -LTA)
ETSI TS 103 173 & EN 319 122 CAdES Baseline (CAdES-B, -T, -LT, -LTA)
ETSI TS 103 174 & EN 319 162 ASIC Baseline (ASIC-S, ASIC-E)

Miután a böngészők kivezették a kulcsgenerálás opciót, az NLToken teszi lehetővé, hogy a felhasználó a saját számítógépén generáljon kulcsot és igényeljen hozzá tanúsítványt. Az NLToken telepítése után a NETLOCK ügyfélmenübe (Minősített vagy Fokozott rendszer) bejelentkezve, és az utasításokat követve az NLToken végzi el a szükséges kriptográfiai műveleteket a háttérben. 

A korábbi Internet Explorer-ben elérhető kulcsgenerálást lekapcsoltuk. Ha Internet Explorer-ben kezdte még el a folyamatot, akkor abban be is fogja tudni fejezni a kiadott tanúsítvány importálását, de új igénylést nem lehet beadni már, csak az NLTokennel 2.0-val a támogatott böngészőkben.

Az NLToken webes aláíró modul által támogatott operációs rendszerek a következők:

  • Microsoft Windows 10 (64-bit)
  • Microsoft Windows 8.1 (64-bit)
  • Microsoft Windows 7 SP1 (64-bit)

A Windows NT, XP, Vista és Windows 8 operációs rendszerek támogatása megszűnt, így ezen operációs rendszerek felett az NLToken termék támogatása sem biztosított. 

MacOS és a Linux nem támogatott operációs rendszerek!

Melyek az NLToken 2.0 megoldás által támogatott böngészők?

  • Microsoft EDGE (Chrome alapú verzió)*
  • Google Chrome**
  • Mozilla Firefox 75.1+

A megoldás támogatja a Windows Terminal Szerver alapú működést is. Az NLToken-t a böngészőben történő telepítést követően, mint bővítményt, mindig engedélyezze.

*Microsoft EDGE (Chrome alapú verzió) böngészőbe szintén a Google Chrome applikációs boltból tudja telepíteni a bővítményt:

NLToken 2.0 – Chrome Web Store (google.com)

Ha még nem telepített a Chrome Web Store-ból alkalmazást, az először engedélyeznie kell.

**A Google Chrome letiltja a bővítményeket inkognitó módban, ezért ott nem töltődik be az NLToken.

A megoldás által támogatott kulcstároló eszközök a következők:

  • Gemalto IDClassic 340 (NETLOCK IDC340 & Microsec „eSG” megjelölésű chipkártyák)
  • Oberthur 7.0 (NETLOCK)
  • BIT4ID Crypto Java Card (NETLOCK)
  • BIT4ID Touch & Sign 2048 (Microsec „eSB” megjelölésű chipkártya)
  • Új típusú elektronikus személyi igazolvány (eSZIG)

A megoldás nem limitálja a támogatott kártyaolvasók körét, így a kereskedelmi forgalomban beszerezhető legtöbb ISO 7816 és ISO 14443 szabványnak megfelelő elektronikus aláírásra használható kártyaolvasót támogatja.

A korábbi NLToken verziók piros logóval rendelkeztek, míg a legújabb NLToken 2.0 verzió a kék NETLOCK logót kapta már.

Ha problémát tapasztalunk, a régebbi verzióval:

  • Távolítsuk el a böngészőből az “NL signing” kiegészítőt és a számítógépről a Chrome Token Signing alkalmazást.
  • Ezek után látogassunk el a NETLOCK│NLToken weboldalra, töltsük le a legfrissebb telepítő NLToken 2.0 -ás csomagot és telepítsük fel azt.
  • Végül a böngészőnkhöz tartozó alkalmazásboltból telepítsük az új NLToken kiegészítőt (díjmentesen elérhető).

NETLOCK fejlesztéseinek köszönhetően a webes aláíró termékeknél elérhetővé vált az új generációs és modernebb szerver-kliens architektúrára épülő NLToken webes aláíró modul.

Az NLToken webes aláíró modul egy olyan böngésző oldali kiegészítő/bővítmény, amely képes a támogatott böngészőkből natív kommunikációs csatorna segítségével hagyományos chipkártyás kulcstároló eszközök kezelésére és a helyi Windows tanúsítványtárban elérhető kulccsal történő elektronikus hitelesítésre, valamint már kulcs generálásra is. Díjmentesen elérhető a telepítő és a kiegészítő is az adott böngésző alkalmazásboltjában.

Opcionális szolgáltatások

A mobil regisztrációs szolgáltatás keretében munkatársunk felkeresi Önt személyesen a tanúsítvány kibocsátásához szükséges személyazonosítás elvégzésére.

MobilRA szolgáltatásunk díjáról, kérjük, tájékozódjon árlistánkban.

Az opcionális szolgáltatások olyan kiegészítő szolgáltatások, melyek a tanúsítványszolgáltatások mellett vagy azok igénylése kapcsán vehetők igénybe. Az opcionális szolgáltatások díját általában az igényelt tanúsítvány(ok) díjával együtt kell megfizetni.

Amennyiben a személyazonosításra nem ügyfélszolgálatunkon vagy MobilRA szolgáltatás keretében kerül sor, és tanúsítványát eszközre igényelte, eszközét kézbesítési megbízottunktól veheti át hétköznapokon 9 és 17 óra közötti kézbesítéssel.

A kézbesítési megbízotti szolgáltatásunk díjáról, kérjük, tájékozódjon árlistánkban.

Utólagos fizetési szolgáltatásunk igénylése esetén a tanúsítványok kiadásának és egyéb szolgáltatásunk aktiválásának vagy elérhetővé tételének nem feltétele, hogy a szolgáltatás díja a NETLOCK számláján jóváíródjon. Ebben az esteben az igénylést követő sikeres adatellenőrzést, személyazonosítást és szerződéskötést követően elsőbbségi ügyintézéssel néhány napon belül kiadjuk tanúsítványát.

Utólagos fizetés szolgáltatásunk díjáról, kérjük, tájékozódjon árlistánkban.

Az igényelt ügyféleszközön az igénylő Ügyfél személyazonosító igazolványán szereplő arcképének elhelyezése. Csak személyes és üzleti tanúsítványok esetén illetve hagyományos, bankkártya méretű plasztikkártyára kérhető.

A szolgáltatás díjáról, kérjük, tájékozódjon árlistánkban.

Lehetősége van a normál 14 munkanapos ügymenet helyett gyorsított 3 illetve 1 napos eljárásban megigényelni a tanúsítványt.

A szolgáltatás díjáról, kérjük, tájékozódjon árlistánkban.

SSL Tanúsítvány

A CA Böngésző Fóruma (CA/BROWSER FORUM) új módszert fogadott el a domain-hitelesítésre.

Az e-mail ellenőrzési módszer használatához hozzáadhatja a preferált e-mail címet a DNS TXT rekordokhoz. Ez az e-mail cím a jövőben felhasználható ellenőrző e-mailek címzettjeként.

Így állítsa be a kapcsolattartásra a preferált e-mail cím(ek)et:

cPanel:

  • Domain nevek
  • DNS zóna szerkesztő
  • TXT – re szűrés
  • Új TXT rekord felvétele
  • Rekord hozzáadása
  • Név: _validation-contactemail.domainnev.hu
  • Rekord tartalma: pelda@domainnev.hu
  • Rekord hozzáadása

A domain tulajdonosok közzétehetik elérhetőségüket a DNS-en keresztül és a CA-k használhatják ezeket az információkat a domain kontroll ellenőrzéséhez.

A beállított cím(ek)re kérhető a domain ellenőrzésére használható igazoló e-mail, amely egy egyedi „Visszaigazoló” linket tartalmaz. A linkre kattintva hagyhatja jóvá a domain feletti rendelkezési képességét.

A technikai ellenőrzés során egy email-t küldünk az igénylésben szereplő domain név/nevek-hez kapcsolódó “admin@”, “administrator@”, “webmaster@”, “hostmaster@” és “postmaster@” kezdetű e-mail címre.

Adminisztrátori e-mail(ek) átirányítása:

  • Keresse fel a domain-hez tartozó e-mail átirányítást.
  • Válassza az új e-mail átirányítás hozzáadását.
  • Adja meg azt az adminisztrátori címet (admin, administrator, webmaster, hostmaster és postmaster), amelyet át szeretne irányítani.
  • Adja meg az Ön preferált e-mail címét, amelyre az átirányítást kéri.
  • Adja hozzá / Mentse el a változtatásokat.

Innentől kezdve az adminisztrátori címre érkező levele automatikusan megérkezik az Ön által beállított e-mail címére.

Kérje, a domain validálást arra az adminisztrátori címre az ügyfélmenüjében (első tanúsítvány igénylésekor vagy tanúsítvány megújításakor), amelyet átirányított, így egy kattintással elvégezheti a domain kontrollt! A domain ellenőrzésére használható igazoló e-mail egy egyedi „Visszaigazoló” linket tartalmaz.

A GDPR kihívásokat hozott a domain e-mail ellenőrzésével. A technikai e-mail címeket eltávolították a WHOIS-rendszeréből és a szolgáltatók már nem tudják használni ezeket a címeket ellenőrzéshez. Az e-mail visszaigazoló módszer alapvetően az általános címek használatára korlátozódott, mint például az admin-, adminisztrátor-, hostmaster-, postmaster- és webmester. Sok szervezet nem használja ezeket a címeket, és a domain ellenőrzés nehezebbé vált.

CA/BROWSER FORUM ajánlás

Adminisztrátori címek beállítása a domain kontroll ellenőrzéséhez.

Az SSL tanúsítvány kibocsátása előtt a szolgáltatóknak ellenőriznünk kell a tanúsítványba foglalandó domain név (vagy nevek) feletti rendelkezési jogot és képességet. A domain(ek) feletti kontrollt technikai úton ellenőrizzük!

Fontos, hogy a tanúsítvány csak a domain validálása után bocsátható ki!

Személy- és szervezetazonosság ellenőrzése

Amennyiben a személyazonosításnak ezt a módját választja, kérjük, kinyomtatott szolgáltatási szerződésével fáradjon el az Önhöz legközelebb eső közjegyzőhöz és kérje a szerződés úgynevezett ténytanúsító okiratba foglalását. Ebben az esetben a közjegyző ellenőrzi az Ön személyazonosságát és ennek tényét, valamint az Ön által aláírt szolgáltatási szerződést közjegyzői okiratba foglalja.

Az okiratba foglalt szolgáltatási szerződést, kérjük, küldje el a 1439 Budapest, Pf.: 663. címre.

A személyazonosításnak ezt a módját elsősorban Budapesttől távoli illetőségű ügyfeleink esetében javasoljuk.

A közjegyzői ténytanúsító okiratba foglalás díjáról az Országos Közjegyzői Kamara oldalán tájékozódhat.

A személyes találkozás útján végzett személyazonosítás kiváltható a szolgáltatási szerződés minősített tanúsítványon alapuló minősített elektronikus aláírásával. Amennyiben rendelkezik minősített aláíró tanúsítvánnyal, a szolgáltatási szerződését kérjük, hitelesítse azzal elektronikusan és küldje el az igenylesek@netlock.hu címre. (A bélyegző tanúsítvánnyal történő hitelesítés nem alkalmas a személyazonosítás kiváltására.)

Amennyiben segítségre van szüksége a szolgáltatási szerződés elektronikus hitelesítéséhez, töltse le útmutatónkat weboldalunkról.

Amennyiben a személyazonosításnak ezt a módját választja, az igénylés elküldését követően egy munkatársunk telefonon keresi fel Önt, a helyszín és az időpont egyeztetésre. Az egyeztetett helyen és időben, kérjük, legyen Önnél személyazonosító igazolványa és kinyomtatott szolgáltatási szerződése.

A személyazonosításnak ezt a módját elsősorban budapesti vagy Budapesthez közeli illetőségű ügyfeleink esetében javasoljuk.

MobilRA szolgáltatásunk díjáról, kérjük, tájékozódjon árlistánkban.

Amennyiben a személyazonosításnak ezt a módját választja, kérjük – amint azt az igénylést követően emailben jelezzük -, fáradjon be ügyfélszolgálatunkraahol a személyazonosítást ügyfélszolgálati időben egy munkatársunk végzi el.

Kérjük, hozza magával kinyomtatott szolgáltatási szerződését és személyazonosító igazolványát!

A személyazonosításnak ezt a módját elsősorban budapesti ügyfeleink esetében javasoljuk.

Minősített aláíró tanúsítvány és természetes személy által igényelt minősített weboldal-hitelesítő (IV SSL) tanúsítvány kibocsátásához az igénylő Ügyfél személyes jelenlétével vagy azzal egyenértékű módon végzett személyazonosítása szükséges. Erre a NETLOCK az alábbi lehetőségeket nyújtja:

  • Személyes találkozó a NETLOCK Ügyfélszolgálatán, ügyfélfogadási időben
  • Személyes találkozó az igénylő Ügyféllel egyeztetett helyen és időben (MobilRA szolgáltatás)
  • Személyazonosítás közjegyző által
  • Személyazonosság igazolása elektronikus aláírással

A tanúsítványigénylés és csomagmegrendelés során a fenti lehetőségek közül választhat. A nem-minősített aláíró tanúsítványok, a nem-minősített bélyegző tanúsítványok valamint a szervezetek (nem természetes személyek) által igényelt weboldal-hitelesítő (OV SSL) tanúsítványok kibocsátásához nincs szükség a fent leírt személyazonosítás elvégzésére. Ebben az esetben az igénylő Ügyfélnek mindössze a személyazonosító okmánya másolatát kell megküldenie az igenylesek@netlock.hu címre.

Az onlineSSL tanúsítvány igénylésénél az igénylő Ügyfél személyazonosságát egyáltalán nem vizsgáljuk.

Szervezeti adatokat is feltüntető tanúsítvány igénylése esetén, a NETLOCK ellenőrzi a szervezeti adatokat is és az igénylő Ügyfél jogosultságát a tanúsítványigénylésre.

Szolgáltatási szerződés aláírása

A szolgáltatási szerződés aláírására és NETLOCK-hoz való eljuttatására az alábbi lehetőségek állnak az Ügyfelek rendelkezésére.

  • Amennyiben az igényelt tanúsítvány kibocsátásához szükséges személyazonosítás a NETLOCK Ügyfélszolgálatán vagy MobilRA szolgálatatásunk keretében történik, az aláírt, eredeti szolgáltatási szerződést, kérjük, adja át munkatársunknak.
  • Amennyiben az igényelt tanúsítvány kibocsátásához szükséges személyazonosítást közjegyző végzi, az közjegyzői okiratba foglalt szerződést, kérjük, eredetiben küldje el a 1439 Budapest, Pf.: 663. címre.
  • Amennyiben a szolgáltatási szerződést elektronikus aláírással hitelesíti, kérjük, azt az igenylesek@netlock.hu címre küldje el.
  • Amennyiben az igényelt tanúsítvány kibocsátásához nem szükséges személyes jelenléttel vagy azzal egyenértékű módon végzett személyazonosítás, az aláírt, beszkennelt szolgáltatási szerződést is elküldheti az igenylesek@netlock.hu címre.

Amennyiben szolgáltatási szerződését kézzel írja alá, kérjük, hogy azt a személyigazolványán lévő aláírásával egyező módon tegye.

A NETLOCK a szolgáltatási szerződést elektronikus bélyegzővel vagy erre meghatalmazással rendelkező munkatársa kézi aláírásával hitelesíti.

Tanúsítványigénylés

Amennyiben még nem igényelt tőlünk tanúsítványt, kérjük, regisztráljon a NETLOCK ügyfélmenüben, majd válassza az Új tanúsítványkérelem opciót.

Amennyiben tanúsítványát csomagban (ügyféleszközzel és időbélyeg-szolgáltatással együtt) igényelné, weboldalunkon, az Egyéni megoldások menüpont alatt válasszon az elsődleges felhasználási területhez ajánlott csomagok közül, kattintson a megrendelés gombra és töltse ki a csomagmegrendelő űrlapot.

A tanúsítványigénylést és csomagmegrendelést követően munkatársaink emailben tájékoztatják a személy- és szervezetazonosság ellenőrzéséhez szükséges lépésekről.

Amennyiben Ön már igényelt tőlünk minősített vagy nem-minősített tanúsítványt, újabbat a saját minősített vagy fokozott biztonságú ügyfélmenüjébe bejelentkezve igényelhet.

A tanúsítványigénylést követően munkatársaink emailben tájékoztatják a személy- és szervezetazonosság ellenőrzéséhez szükséges lépésekről. Azon – változatlan – adatok tekintetében, melyek ellenőrzését egy korábbi tanúsítványkibocsátás során ellenőriztük, dokumentummásolatok küldése nem szükséges.

Amennyiben rendelkezik a NETLOCK által kiadott érvényes aláíró tanúsítvánnyal, szolgáltatási szerződését, kérjük, azzal hitelesítse elektronikusan. Minősített tanúsítvány igénylése esetén az azzal végzett elektronikus aláírás kiválthatja a személyes jelenléttel végzett személyazonosítást.

Amennyiben csomagban (aláíró eszközzel és időbélyeg-szolgáltatással együtt) szeretné igénybevenni a tanúsítványszolgáltatásunkat, kérjük, weboldalunkon, az Egyéni megoldások menüpont alatt válasszon az elsődleges felhasználási területhez ajánlott csomagok közül, kattintson a megrendelés gombra és töltse ki a csomagmegrendelő űrlapot. Munkatársaink ez alapján elkészítik az Ön ügyfélmenü regisztrációját, rögzítik a tanúsítványigénylést és elkészítik a Szolgáltatási szerződését, valamint emailben tájékoztatják a személy- és szervezetazonosság ellenőrzéséhez szükséges lépésekről.

Amennyiben a NETLOCK SIGN szolgáltatásunk keretében kívánja igénybe venni a tanúsítványszolgáltatást, kérjük, regisztráljon a NETLOCK SIGN szolgáltatásban és ennek keretében igényeljen tanúsítványt – vagy érdeklődjön az implementációs lehetőségekről.

A tanúsítványigénylést követően munkatársaink emailben tájékoztatják a személy- és szervezetazonosság ellenőrzéséhez szükséges lépésekről.

A tanúsítványigénylési folyamat során munkatársaink a szabályzatok szerint ellenőrzik az igénylésben Ön által megadott adatokat, elkészítik a díjbekérőt vagy számlát, ellenőrzik az igénylő Ügyfél személyazonosságát és amennyiben az igénylés kiterjed rá, elkészítik az Ügyféleszközt. Az igénylés feldolgozása során a NETLOCK munkatársai email útján folyamatosan tájékoztatják Önt a feldolgozás állapotáról és az Ön által megtenni szükséges lépésekről.

A tanúsítvány - kibocsátását követően - az ügyfélmenübe bejelentkezve tölthető le.

Tanúsítványigényléshez szükséges dokumentumok

A tanúsítványigénylés elküldését követően, kérjük, hogy az Igénylő Ügyfél küldje el személyazonosító dokumentuma másolatát az igenylesek@netlock.hu címre.

Magyar és más EU állampolgár esetén elfogadott személyazonosító dokumentumok:

  • személyazonosító igazolvány
  • ​vezetői engedély
  • útlevél

Nem EU állampolgár esetén személyazonosító dokumentumként csak érvényes útlevelet fogadunk el.

Szervezeti adatokat is tartalmazó tanúsítványt az adott szervezet képviseletére jogosult személy vagy személyek vagy egy általa/általuk meghatalmazott személy igényelhet. Amennyiben a tanúsítványt meghatalmazottként igényli, kérjük, hogy az igénylés elküldését követően küldje el az igenylesek@netlock.hu címre meghatalmazása másolatát, valamint a meghatalmazó(k) aláírási címpéldányának vagy ügyvédi aláírásmintájának másolatát. A minta dokumentumok elérhetőek a weboldalunkon.

Amennyiben általános meghatalmazással rendelkezik a szervezet nevében való eljárásra, a tanúsítványigényléshez nem szükséges külön meghatalmazást kérnie, amennyiben viszont ilyen meghatalmazással nem rendelkezik, kérjük, használja a weboldalunkról letölthető meghatalmazásmintát.

Weboldal-hitelesítő tanúsítvány igénylése esetén a NETLOCK ellenőrzi a tanúsítványba foglalandó domain(ek) használati jogosultságát.

Amennyiben a domain(ek) a vonatkozó domainregiszter(ek) szerint nem az igénylő Ügyfél vagy az általa képviselt szervezet tulajdonában van(nak), az igénylő Ügyféltől úgynevezett domainhasználati engedélyt is kérünk, melyben a domain(ek) tulajdonosa igazolja, hogy az igénylő Ügyfél vagy az általa képviselt szervezet a domaint/domaineket jogosan használja.

Domainhasználati engedélyhez minta letölthető a weboldalunkon.

Tanúsítványmegújítás

Amennyiben tanúsítványa érvényessége hamarosan lejár, lehetősége van annak megújítását kérni. Ebben az esetben a megújítandó tanúsítványban szereplő nyilvános kulccsal és alanyadatokkal új tanúsítványt bocsátunk ki az Ön részére.

Tanúsítványmegújításhoz, kérjük, jelentkezzen be ügyfélmenüjébe majd a Kiadott tanúsítványok menüpont alatt a megújítandó tanúsítvány adatlapján kattintson a Tanúsítvány megújítása gombra, ellenőrizze az adatok helyességét, majd adja meg a rendszer által kért további adatokat, és mentse el a Szolgáltatási Szerződését.

Megújítás legkorábban a tanúsítvány érvényességi idejének lejárta előtt 30 nappal igényelhető, melyről emailben tájékoztatjuk Ügyfeleinket a regisztráció során rögzített email címen. Annak érdekében, hogy a megújított tanúsítványt az eredeti érvényességének lejárata előtt kiadhassuk, a megújítási igénylést legkésőbb a lejárat előtt 14 munkanappal szükséges beadnia az ügyfélmenüjében. A megújított tanúsítványt – ha a szükséges feltételek teljesülnek – az aktuális tanúsítvány lejáratát megelőző 2-10 munkanappal fogjuk kibocsátani annak érdekében, hogy Ön a szükséges rendszerátállítást, tanúsítványfeltöltést stb. időben elvégezhesse. A tanúsítványok többször is megújíthatók, de a NETLOCK jogosult a megújítási igények elutasítására.

Megújításról további információt a szabályzatainkban talál.

Amennyiben az eredeti, megújítandó tanúsítvány kibocsátásához személyes találkozás útján vagy azzal egyenértékű módon végzett személyazonosítás volt szükséges, a tanúsítvány megújítása során ezt az eljárást meg kell ismételni.

Amennyiben a megújítandó tanúsítvány minősített aláíró tanúsítvány, kérjük, a szolgáltatási szerződést még a tanúsítvány lejárta előtt azzal hitelesítse, mellyel a személyes találkozással végzett személyazonosítás kiváltható.

Amennyiben a megújítandó tanúsítvány nem minősített vagy nem aláíró tanúsítvány, de rendelkezik ilyen érvényes tanúsítvánnyal, a szolgáltatási szerződést azzal is hitelesítheti, mellyel a személyes találkozó szintén kiváltható. A NETLOCK azonban a nem általa kibocsátott tanúsítványokkal végzett aláírások esetén fenntartja a jogot további személyazonosítási eljárás elvégzésére, akár az Ügyfél személyes jelenléte útján.

Amennyiben segítségre van szüksége a szolgáltatási szerződés elektronikus hitelesítéséhez, tájékozódjon útmutatónkból.

Az eredeti, megújítandó tanúsítvány kiadásakor bekért dokumentumok ismételt elküldése és bemutatása csak akkor szükséges, ha valamelyik adat megváltozott vagy valamelyik korábban megküldött dokumentum érvényessége megszűnt vagy megbízhatósága már kétségbe vonható.

Videóazonosítás

  • Böngésző

Google Chrome, Mozilla Firefox, vagy Chromium-on alapuló Microsoft Edge legfrissebb verziója az ajánlott.

  • Stabil internetkapcsolat (preferáltan WiFi vagy vezetékes internet).
  • Mobiltelefon és telefonszám

Szöveges (SMS-)üzenet fogadására alkalmas mobiltelefon és telefonszám.

  • Webkamera (min. felbontás: HD ready 720p) és mikrofon.
  • "Up to date" operációs rendszer

A maximális védelem és biztonság érdekében minden esetben szükséges a készülék operációs rendszerét a legfrissebb verzión tartani, szükség esetén frissíteni.

  • A videóregisztráció után a NETLOCK szakemberei megvizsgálják az Ön által megadott adatokat és, ha mindent rendben találnak engedélyezik az e-aláíráshoz szükséges tanúsítvány kiadását. A beérkezett regisztrációk feldolgozása folyamatosan történik a feldolgozás időtartama a beérkezett regisztrációk mennyiségétől is függ.
  • Sikeres regisztrációt követően a regisztráció során megadott e-mail címre elküldjük a Tanúsítvány kiadás megerősítése vonatkozó üzenetet.
    • Az e-mail tartalmazza a tanúsítvány adatait és a NETLOCK szolgáltatással kapcsolatos dokumentációt is.
  • Sikeres regisztráció esetén hozzáférés aktiválásra kerül és használhatóvá válik a NETLOCK szolgáltatás

A sikertelen regisztrációról a NETLOCK küld tájékoztatást, ahol röviden ismertetésre kerül, hogy miért kerül elutasításra a regisztráció és a tanúsítvány igénylés.

Sikertelen regisztrációt követően, újra be lehet adni tanúsítvány igénylést új videóregisztrációval, akár ugyanarra az e-mail címre is, amivel korábban már lett benyújtva tanúsítvány igénylés.

Példák elutasítási esetekre:

  • Rossz, hibás személyes adatok megadása.
  • A videóregisztrációs feladatok nem megfelelőlen kerültek végrehajtásra
  • Rossz minőségű videó

  • A videós azonosításról szóló tájékoztatást

meg kell ismernie, meg kell értenie és el is kell fogadni azt a videóregisztráció előtt.

  • Hozzá kell járulni ahhoz is,

hogy videón keresztül azonosításra kerülhessen a NETLOCK rendszerében.

  • A nyilatkozatok felolvasását

A videós azonosítás elején fel kell majd olvasni a következő a regisztrációhoz kapcsolódó mondatokat:

    • „A videós azonosításról szóló tájékoztatást megismertem, megértettem és elfogadom.”
    • „Hozzájárulok, hogy videón keresztül azonosítsanak.”
  • Ellenőrző kód (SMS)

A regisztrációs folyamat során be kell mondani az SMS-ben küldött ellenőrző kódot. Kérjük, nyissa meg üzeneteit és készítse elő ezt a kódot.

  • Személyazonosító igazolvány

Be kell mondania az igazolványa számát és meg kell mutatnia az igazolványát az azonosítás során, ezért, kérjük, tartsa kézközelben, készítse elő azt.

A biztonság fontos a NETLOCK számára! Minden adatot biztonságosan, a törvények szerinti előírásokat betartva kezelünk.

  • Titkosítva és biztonságosan kerül tárolásra minden megadott információ és a videófelvétel is a NETLOCK rendszerébe.
  • A videófelvételt kizárólag arra speciális jogosultsággal rendelkező, bizalmi munkakörös NETLOCK alkalmazottak dolgozhatják fel és tekinthetik meg, harmadik fél számára azok nem elérhetők.

  • Webkamerájával történik az azonosítás, ezért annak használatát engedélyezze a videóregisztráció során, erre a NETLOCK rendszere is figyelmeztetni fogja.
  • Ellenőrizze a kamera lencséjét, hogy az tiszta legyen és ne takarja el semmi a kamerát.
  • A videóregisztráció megkezdése előtt, kérjük, ellenőrizze, hogy használni kívánt e-mail-címe rendesen működik, használható állapotban van. Előfordulhat, hogy az aktiváló e-mail és egyéb a szolgáltató részéről kiküldött levelek a spam mappába kerülnek, ezt figyelje a NETLOCK szolgáltatás használatakor.
  • A videóregisztráció során véletlenszerű feladatokat kell végrehajtani. A sikeres igénylés érdekében, kérjük, ezekre fokozottan figyeljen, koncentráljon a regisztráció folyamán.
  • Kövesse az videóregisztrációs utasításokat! Figyelmesen olvassa el a feladatokat és figyeljen, hogy beleférjen az időbe.
  • A videóregisztráció végéig, kizárólag egyedül tartózkodjon a kamera előtt és ügyeljen arra is, hogy csend legyen a helyiségben.
  • Javasolt a megfelelő fényviszonyok megteremtése a videóregisztrációhoz, keressen ehhez megfelelő, világos helyet. Helyezkedjen közel az ablakhoz, lehetőleg az ablakkal szemben. Ha nincs elég fény kapcsolja fel a lámpákat a helyiségben! Arra figyeljen, hogy a kamerába világító közvetlen erős fény is zavaró lehet.
  • A videóregisztrációs folyamatot bármikor megszakítja és újrakezdheti, amennyiben a regisztrációhoz szükséges adatokat már megadta.
  • A videós feladatokat a regisztrációs folyamat végén rögzítjük rendszerünkben és a regisztrációs videó feltöltésre kerül. A feltöltés során ne zárja be a böngésző ablakát, erre a NETLOCK rendszer is figyelmezteti. A folyamat végén nagy mennyiségű adat kerül feltöltésre (25-50 MB adatforgalom).

A NETLOCK személyes videós regisztráció az alábbi 6 egyszerű lépésből áll. A videós regisztrációs folyamatot követően az aláíró tanúsítványt, rövid videós azonosítás után, a NETLOCK rendszerből adjuk ki.

A regisztrációhoz működő e-mail címre van szüksége!

A regisztráció és tanúsítványigénylés lépései:

  1. Regisztráció indítása
  2. Felhasználási feltételek, szabályzatok elfogadása
  3. E-mail cím és telefonszám megadása és aktiválása
  4. Videóregisztráció, személyazonosító dokumentum bemutatásával, adatok automatikus beolvasásával
  5. Regisztráció ellenőrzése és tanúsítványkiadás
  6. NETLOCK rendszer használatának megkezdése

  • Személyes jelenlétet nem igénylő, automatizált videóregisztráció

A megoldás ügyintéző jelenléte nélküli minősített tanúsítvány igénylést tesz lehetővé! Személyes használatra ingyenesen igényelhető NETLOCK elektronikus aláírás (RQSCD) szolgáltatás magánszemélyeknek. Igényelje és használja otthona kényelméből tanúsítványát, melyet a legmodernebb PKI-technológia segítségével biztosítunk, hogy elektronikus aláírása joghiteles és hamisíthatatlan legyen.

  • Teljes bizonyító erő

és írásbeliség joghatásával rendelkező minősített elektronikus aláírás számítógépen, mobiltelefon vagy tableten.

  • Teljes audit és EU, eIDAS-kompatibilitás

Az EU minden tagországában joghatás kiváltására alkalmas e-aláírási képességet biztosít.

  • Többfaktoros autentikáció belépéskor és aláíráskor is

A videóregisztráció* biztonságos, bármikor elvégezhető automatizált ügyfélazonosítást tesz lehetővé. (*Jogszabályi környezet: a hatályos magyar (541/2020. (XII. 2.) Korm. rendelet és 2015. évi CCXXII. törvény) és Európai Uniós jogszabályok értelmében erős ügyfélazonosításnak (SCA) minősülő módszer lehetőséget biztosít a legerősebb joghatású Minősített elektronikus aláírás (QSCD) kibocsátására, valamint üzleti és bélyegző tanúsítványok kiállítására egyaránt).

  • Az online videós azonosítás körülbelül 25-50 MB adatforgalommal jár és optimális esetben 5 perc

Ezt vegye figyelembe! Kérjük, teremtse meg ennek feltételeit és biztosítsa, hogy néhány percig zavartalanul tudjon az ügyfélazonosítási folyamatra koncentrálni!

  • Platformfüggetlen megoldás, azaz képes elektronikus aláírás létrehozására PC-ről (Windows, Linux, MAC), mobiltelefonról vagy táblagépről (Android és hamarosan iOS is támogatásra kerül).
  • Egyedi és nagy mennyiségű dokumentum e-aláírása/ aláíratása személyes, üzleti vagy bélyegző tanúsítványokkal.
  • Látható aláírásképek elhelyezése PDF dokumentumokon.
  • Távoli munkavégzés és workflow támogatása.
  • Egyszerű REST integráció üzleti felhasználás esetén. Központi és on-premise megvalósíthatóság. Skálázható rendszer.
  • Tanúsítvány életciklus menedzsment.
  • Intuitív, böngészős, nagyképernyős felület.
  • Felhő alapú kulcstárolás nagy biztonságú hozzáféréssel.
kérdése van?

lépjen kapcsolatba velünk!

tovább a kapcsolat oldalra
contact