A Magyar Államkincstár tájékoztatása szerint a humánszolgáltatást nyújtó egyházi és állami intézményeknek elektronikus kapcsolattartásra kell áttérniük a Magyar Államkincstárral (MÁK) történő ügymentben. Mindez azt jelenti, hogy az intézményeknek az eddig papír-alapon beadott dokumentumokat a jövőben digitálisan kell beküldeniük. Ahhoz, hogy ezt megtehessék szükség van a digitális dokumentumok elektronikus aláírását, hitelesítését lehetővé tevő e-aláíró, e-bélyegző tanúsítvány kiváltására.
E-ALÁÍRÓ KISOKOS
Az e-ügyintézéshez szükséges elektronikus aláíró tanúsítványok kiváltásával kapcsolatban minden szükséges információt itt megtalál. Személyes megjelenés nélkül távolról is kiváltható a szükséges e-aláíró tanúsítvány.
E-aláíró kisokos bölcsődéknek, óvodáknak, iskoláknak
Elektronikus ügyintézésre kell áttérjenek 2020. január 31-től többek között az iskolák, bölcsődék és óvodák is. Az e-ügyintézéshez szükséges elektronikus aláíró tanúsítványok kiváltásával kapcsolatban minden szükséges információt itt megtalál. Személyes megjelenés nélkül távolról is kiváltható a szükséges e-aláíró tanúsítvány.
ÉRDEKLI A SZOLGÁLTATÁS?
Keresse kollégáinkat! Lépjen tovább a digitális evolúcióban! Lépjen be a NETLOCK világába!
Telefon: +36 1 437 6655
E-mail: ajanlat@netlock.hu
E-mail: ajanlat@netlock.hu
TANUSÍTVÁNY IGÉNYLÉS
Tudjon meg többet az elektronikus aláírás lehetőségeiről.

Mit jelent mindez?
A MÁK számára küldött dokumentumokat mostantól nem kinyomtatva, papíron, hanem digitális formában kell benyújtani. Mivel a dokumentumok kinyomtatására ezek után nem lesz szükség, azokat tollal, papíron sem lehet majd aláírni és lebélyegezni. A számítógépen elkészült vagy beszkennelt, befotózott iratokat egy program segítségével az intézmény nevében a jogosult vezető tudja elektronikusan hitelesíteni, e-bélyegzővel ellátni. Ahogy a MÁK fogalmaz: „minden mellékletet (csatolt fájlt) hitelesítéssel (szervezethez kötött e-aláírással, vagy szervezethez kötött e-bélyegzővel hitelesítve) kell ellátni”.
Mit kell tegyenek az intézmények?
- Minden intézménynek ki kell váltania az elektronikus hitelesítést lehetővé tevő e-bélyegző tanúsítványt.
- Ilyen tanúsítvány kiadására kizárólag ún. bizalmi szolgáltató jogosult (NETLOCK Kft.)
- A jogszabályok szerint ún. szoftveres bélyegző tanúsítvány kiváltásával eleget tehetnek az intézmények a kötelezettségeiknek.
- A fenti tanúsítvány kiváltásához nem szükséges személyes megjelenés ügyfélszolgálatunkon, távolról is igényelhető és kiváltható.
Az alábbi dokumentumok benyújtására lesz szükség a tanúsítvány igényléshez:
- Szolgáltatási szerződés (amelyet az igénylés során a rendszer automatikusan generál): kézzel aláírva, szkennelve
- Aláírási címpéldány: a szervezet képviseletre jogosultjának aláírási címpéldánya, vagy aláírás-mintája. Együttes aláírás esetén címpéldányok, illetve aláírás-minták.
- Meghatalmazás: Amennyiben az igénylő nem rendelkezik cégképviseleti jogosultsággal, vagy nem egyedüli képviseletre jogosult személy, akkor szükséges a meghatalmazás. Meghatalmazásként a weboldalunkról letölthető minták alapján készített, kifejezetten tanúsítvány igénylésre szólót fogadunk el.
Mennyibe kerül a tanúsítvány?
A NETLOCK az alábbi áron biztosítja az intézmény számára szükséges elektronikus bélyegző tanúsítványt. Lehetősége van a normál 14 munkanapos ügymenet helyett gyorsított eljárásban vagy utólagos fizetéssel is megigényelni a tanúsítványt.
AJÁNLOTT

NEM MINŐSÍTETT
bélyegző tanúsítvány1 éves előfizetés: 22.000 Ft 2 éves előfizetés: 39.000 Ft
SZEMÉLYES MEGJELENÉST NEM IGÉNYEL!
a tanúsítvány kiadása dokumentummásolatok
alapján történik- OPCIONÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK:
utólagos fizetési szolgáltatás
Csomag felár: max. 13.000 Ft + áfa
gyorsított tanúsítványkiadás - 3 munkanap
Csomag felár: 40.000 Ft + áfa
gyorsított tanúsítványkiadás - 1 munkanap
Csomag felár: 50.000 Ft + áfaUtólagos fizetés:
Utólagos fizetés szolgáltatásunk igénylése esetén a tanúsítványok kiadásának és egyéb szolgáltatásunk aktiválásának vagy elérhetővé tételének nem feltétele, hogy a szolgáltatás díja a NETLOCK számláján jóváíródjon. Ebben az esetben az igénylést követő sikeres adatellenőrzést, személyazonosítást és szerződéskötést követően elsőbbségi ügyintézéssel 14 munkanapon belül kiadjuk tanúsítványát.
Gyorsított kiadás:
A gyorsított tanúsítványkiadási szolgáltatás keretében a sikeres adatellenőrzést, személyazonosítást és szerződéskötést követően elsőbbségi ügyintézéssel feldolgozzuk és kiadjuk az igényelt tanúsítványt, az Ön által választott opció alapján. Díjbekérő ebben az esetben nem igényelhető, csak számla.

MINŐSÍTETT
bélyegző tanúsítvány1 éves előfizetés: 45.000 Ft 2 éves előfizetés: 80.000 Ft
SZEMÉLYES MEGJELENÉST IGÉNYEL!
a tanúítvány kiadása személyes
(vagy közjegyző előtti) megjelenéssel történik- OPCIONÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK:
utólagos fizetési szolgáltatás
Csomag felár: max. 13.000 Ft + áfa
gyorsított tanúsítványkiadás - 3 munkanap
Csomag felár: 40.000 Ft + áfa
gyorsított tanúsítványkiadás - 1 munkanap
Csomag felár: 50.000 Ft + áfaUtólagos fizetés:
Utólagos fizetés szolgáltatásunk igénylése esetén a tanúsítványok kiadásának és egyéb szolgáltatásunk aktiválásának vagy elérhetővé tételének nem feltétele, hogy a szolgáltatás díja a NETLOCK számláján jóváíródjon. Ebben az esetben az igénylést követő sikeres adatellenőrzést, személyazonosítást és szerződéskötést követően elsőbbségi ügyintézéssel 14 munkanapon belül kiadjuk tanúsítványát.
Gyorsított kiadás:
A gyorsított tanúsítványkiadási szolgáltatás keretében a sikeres adatellenőrzést, személyazonosítást és szerződéskötést követően elsőbbségi ügyintézéssel feldolgozzuk és kiadjuk az igényelt tanúsítványt, az Ön által választott opció alapján. Díjbekérő ebben az esetben nem igényelhető, csak számla.
Így igényelhető
A letölthető tájékoztató részletes leírással és ábrákkal segít az igényléshez szükséges lépésekben!
A tanúsítvány kiváltása utáni teendők
Tanúsítványának kiadásáról értesítést kap, mely után azt importálnia kell a számítógépére.
Tanúsítvány importálása és telepítése
A kiadott tanúsítvány letöltését ugyanazon a számítógépen, ugyanazon bejelentkező profillal és böngészőben kell kezdeményeznie, melyen a tanúsítvány igénylését benyújtotta.
- Jelentkezzen be a rendszerünkbe tanúsítványa eléréséhez
Amennyiben minősített tanúsítvánnyal rendelkezik: Minősített ügyfélmenü bejelentkezés
Amennyiben nem minősített (fokozott biztonságú) tanúsítvánnyal rendelkezik: Nem minősített ügyfélmenü bejelentkezés - Bal oldali menüsávban kattintson a “Kiadott tanúsítványok” menüpontra.
- Válassza ki az érvényes tanúsítványát a sor elején található kék háromszöggel.
- A tanúsítvány adatai alatt állítsa be a legördülő résznél az “importálás” -t és nyomja meg a Tanúsítvány gombot.
- A sikeres importálásról képernyő üzenet értesíti.
A tanúsítvány használatának útmutatóját a PDF dokumentumok aláírására, az Adobe Reader DC alkalmazás esetén ezen a linken találja
Office dokumentumok digitális aláírásáról további információkat ezen a linken talál