A karácsonyi vásárlókra csapnak le az internetes csalók!
A karácsony nemcsak a bevásárlóközpontokban, de a webáruházakban is kiemelt időszak: a forgalom 20-30%-át november és december hónapokban realizálja az e-kereskedelem. A szokottnál több vásárló – ahogyan az áruházakban a zsebtolvajoknak – a webes boltokban a virtuális tolvajoknak kedvez. Azok a webshopok, amelyek nem védik SSL tanúsítvánnyal az ügyfél és az oldal közötti kommunikációt veszélynek teszik ki a vásárlóikat.
A statisztikák szerint 300 milliárdnál forintnál is többet költöttünk el magyar webshopokban. Az internetes vásárlás egyik nagy előnye, hogy pénzt és időt takaríthatunk meg és persze, hogy kényelemessé teszi az ünnep előtti ajándék beszerzést. De ahogyan az áruházakban a zsebtolvajok, az internetes boltokban is egyre több virtuális zsebes, webtolvaj igyekszik megszerezni a pénzünket. Csak ők éppen nem farzsebben tárolt erszényre, hanem a virtuális pénztárcánkra, személyes és bankkártya adatainkat utaznak. Az ünnepi vásárlási boom előtérbe helyezi a weboldalak biztonságát, amelyben az SSL rendszer jelentheti az első védvonalat a „webtolvajok” ellen. Az SSL elsősorban is a weboldal látogatóját, vagyis webshop esetén a vásárlót védi.
Vásárlás előtt, így ellenőrizhetjük a biztonságot
A NETLOCK körültekintésre inti a vásárlókat. A weboldal és a vásárlás biztonságát növelő SSL tanúsítványt például egy „zárt lakat” ikon jelöli a webcím előtti mezőben (pl: https://netlock.hu) és a legtöbb böngésző már automatikusan fel is hívja a figyelmet, ha egy oldalon nincs SSL védelem. Az online vásárlás biztonságát növelheti például az is, ha a fizetéskor internetes hitelkártyát használunk, amelyre csupán a vásárlás nagyságrendjével megegyező összeget töltünk fel. Ugyanígy érdemes ellenőrizni, hogy az adott webshop rendelkezik-e telephellyel, van-e levelezési címe, telefonszáma és megfontolandó rákeresni az internetes fórumokon az adott webshopra és megnézni mit írnak a korábbi vásárlók.
SSL: elsősorban a vásárlót védi, bevezetése nem luxus
Bár a NETLOCK SSL-es statisztikái évről évre növekedést mutatnak, még mindig számos olyan weboldal és webshop van, amelyek nem rendelkezik tanúsítvánnyal és kiszolgáltatottabbá teszi vásárlóit a webtolvajoknak. Azt pedig még kevesebben tudják, hogy az SSL, az oldal és az ügyfél között zajló kommunikáció titkosítása mellett, egyéb fontos feladatokat is ellát: a tanúsítvány hitelesíti a weboldalt, és biztosítja az ügyfeleket arról, hogy az ott látott információk valóban az adott weboldalhoz tartoznak, (azokat senki nem változtatta meg a kommunikáció folytán) és az ügyfél által megadott adatokat kizárólag a weboldal üzemeltetője ismerheti meg. Az SSL bevezetése egyáltalán nem luxus kategória, éves szinten néhány ezer forintból megváltható, legegyszerűbb verziója pedig pár kattintással megrendelhető.