Útközben aláírni a telefonodon? Mutatjuk, hogyan!
A személyes ügyfélforgalom átterelése a digitális térbe az elsők között szerepel a legtöbb vállalat stratégiai listáján. A digitalizálásban az egyik legfontosabb megoldandó kérdés, hogyan lehet a személyes megjelenést és a kézi aláírást kiváltani. Erre adhat választ a NETLOCK fejlesztése.
A XXI. századi felhasználó kényelmet akar: a jövő az eszközfüggetlen megoldásoké, ha valami “körülményes” a felhasználók jobbat keresnek.
Évek óta jósolják az elektronikus aláírások hétköznapi elterjedésének felgyorsulását. Bár nagyvállalatoknál már egyre szélesebb körben használják a megoldást, a hétköznapokban még kevés lehetőség van az e-aláírás gyakorlati alkalmazására. Ez talán annak is betudható, hogy az eddig használt megoldások többsége körülményes és nem felhasználóbarát volt. Ahhoz, hogy egy dokumentumot elektronikusan aláírjunk chipkártyára, kártyaolvasóra vagy speciális programra volt szükség. Legalábbis eddig.
„A XXI. századi felhasználó egyszerűséget és kényelmet akar: okostelefonon, táblagépen vagy laptopon keresztül elektronikusan aláírni, bárhol és bármikor. A NETLOCK SIGN új generációs e-aláírás-megoldásunk lényege éppen az eszközfüggetlenség. Vagyis az, hogy egy dokumentum e-aláírásához nincs szükség semmilyen speciális segédeszközre. Az aláíró rendszer a felhőben működik, az interneten keresztül, egy weboldalon keresztül bármilyen platformról elérhető. Így laptopról vagy egy okostelefonnal is megoldható például egy e-mailen érkező szerződés, megrendelés elektronikus aláírása biztonságosan és kényelmesen, bárhol.” – mondta el Füzesi Csaba az e-aláírásokkal foglalkozó NETLOCK Kft. stratégiai termékmenedzsere.
Egyszerű mint egy e-mail fiók, de banki szintű biztonságot garantál
Nemzetközi felmérések rávilágítanak, hogy a fogyasztók 80-90%-a elvárná, hogy teljes mértékben digitálisan, személyes megjelenés nélkül is képes legyen elintézni szerződéses vagy közügyeit. Ebben nagy lökést jelenthet az eszközfüggetlen e-aláírás-megoldás.
Az eljárás egyszerű:
- egy weboldalon keresztül belép a felhasználó az elektronikus aláíró rendszerbe, személyes biztonsági azonosítással;
- feltölti a rendszerbe az aláírandó dokumentumot;
- néhány kattintással / érintéssel digitálisan aláírja a PDF- vagy Word-dokumentumot;
- letölti az aláírt dokumentumot az eszközre.
Ehhez eddig a géphez csatlakoztatott kártyaolvasóra, aláíró kártyára vagy speciális célszoftverre volt szükség. „A folyamat kényelmes, biztonságos és gyors. Kicsit hasonlít ahhoz, mintha egy Gmail- vagy Facebook-fiókba lépnénk be és ott küldenénk üzenetet. A technológia alkalmas rá, hogy bármilyen ügyfelet jogilag is elfogadott módon azonosítson a digitális térben a szolgáltató, így kiváltható a személyes ügyintézés jelentős része. Vagyis a személyes ügyfélszolgálati irodák forgalma átterelhető az online térbe.” – teszi hozzá a szakember.
Biztonságos, mint a netbank
Az új generációs e-aláírás biztonsága – az azonosítás szempontjából – lényegében megegyezik az internetbankok által nyújtott biztonsággal, többfaktoros azonosítást is lehetővé tesz. Vagyis a felhasználó a belépés után az sms-ben kapott aktiváló jelszó begépelésével megerősíti az aláírási tranzakciót. Pontosan úgy, mint az internetbanki utalások, tranzakciók esetén.